27 januari 2017
valentijn plaatje

Over twee weken is het zover, de dag van de liefde, Valentijnsdag.
Een mooie dag om je 'geliefde' klanten te verrassen, nieuwe opdrachten binnen te halen OF nieuwe leads te genereren.
Of je nu een product verkoopt of een dienst. B-to-C maar zeker ook B-to-B. Met creativiteit in je communicatie kan je heel wat leuks verzinnen en goed opvallen.
Valentijns campagnes worden trouwens hoger gewaardeerd en zijn effectiever dan gewone advertenties!

Om niet op het laatste moment nog een marketingactie te moeten bedenken willen we je helpen herinneren om op tijd te starten met de voorbereidingen. Begin een paar weken van te voren met het bedenken van een actie en zet alles op tijd klaar.

Direct mail is bijvoorbeeld een geschikt middel om hierop in te spelen.
Klanten per post een “liefdesverklaring” sturen kan op vele manieren. Het meest voor de hand liggende is een gepersonaliseerd kaartje te sturen met een korting voor je product of dienst. Dit kaartje kan dan ingeleverd worden om de korting te verkrijgen.
Denk hier ook aan QR codes die je op het kaartje kan drukken zodat klanten sneller naar je website gaan. OF een speciale Valentijns actie code, die ze online kunnen invullen om de korting te verkrijgen.

Social Media is misschien het meest makkelijke om in te zetten, maar een goede inhaker zegt natuurlijk iets over de core business van je bedrijf. Alleen een hartje plaatsen is dan niet voldoende.
Verzin daarom op tijd een leuke post om op social media te plaatsen.
Het is ook een goed middel om op het laatste moment nog in te zetten om je klanten te herinneren aan je Valentijns actie
Je bereikt met social media wel alleen de mensen die je al actief volgen. Tenzij je natuurlijk viraal gaat.

Landingspagina. Wil je ook nieuwe klanten bereiken? Dan kan je ook een speciale Landingspagina maken waarop alle Valentijn gerelateerde producten zijn uitgelicht of waarop je de actie verder uitlicht.
Gebruik een formulier op je landingspagina om nieuwe leads te genereren. Vraag niet te veel informatie want dan haken je bezoekers af. Zo ontvang je zonder veel moeite contactgegevens waar je heel veel aan hebt. Je kan bijvoorbeeld deze ‘nieuwe’ klanten weer verrassen met een andere actie later in het jaar

Multi-channel / Crossmedia Door je actie via meerdere kanalen te promoten bereik je een grotere doelgroep en zal je actie langer blijven hangen. Met je direct mail en social media kan je bezoekers naar je landingspagina of website verleiden. Dit zorgt voor extra verkeer op je website. Doordat nieuwe klanten hun gegevens achterlaten bouw je een groter klantenbestand op die je weer kan gebruiken voor het versturen van nieuwsbrieven of andere direct marketing.

Evalueren Je actie stopt natuurlijk niet op 14 februari. Daarna is het tijd om je Valentijns actie te evalueren. Hebben de middelen die je hebt ingezet geleid tot meerdere bezoekers naar je website, heb je meer omzet gegenereerd door deze actie etc. Al deze conclusies kan je gebruiken voor je actie van volgend jaar.

Heb je hulp nodig bij het opzetten van jouw Valentijns campagne? Neem dan contact met ons op.

Fijne Valentijnsdag!

Gerelateerde berichten

Direct mail en e-mail: de kracht van de combinatie

20/08

Als je precies weet wie je doelgroep is dan zijn direct mail (drukwerk) en e-mail een uitstekende manier om klanten te benaderen. Het is bovendien de meest persoonlijke vorm van communicatie. Snel, pr...

artikel lezen