28 april 2014

Vanmorgen deden we een test in onze netwerkclub.

De dagvoorzitter vroeg: 'Eén van onze leden heeft als belangrijkste kernwaarde "Inlevingsvermogen". Wie is dat?'

Direct zat een lid, inmiddels een zeer tevreden klant, te wijzen. Dat is vanEngelen! En het klopt.
Die kernwaarde is niet uit de lucht komen vallen. En het is geen toeval dat deze klant het noemt.

Wat is de moraal van dit verhaal?

  • Kernwaarden zijn altijd aanwezig in je bedrijf
  • Het is van het grootste belang om deze -onder begeleiding!- boven water te krijgen
  • Stel de kernwaarden centraal in je interne communicatie (tot en met werving van personeel!)
  • Door er bewust mee te blijven omgaan zullen je mensen het uitdragen in al hun contacten met klanten
  • Stel het centraal in al je communicatie-uitingen: consistent, authentiek en geloofwaardig.

Dit noemen wij, bij vanEngelen: 'Communiceren vanuit je kernwaarden' . We hebben er ook een verhaal van gemaakt. Dat noemen wij 'Wat is jouw steentje?'

Wil je meer leren en inspiratie opdoen op ons kennisplatform 360? Lees dan ook het artikel Kernwaarden van mijn collega Madeleine Coomans.

wat-is-jouw-steentje-06

Gerelateerde berichten

Waarom de grens tussen externe en interne communicatie verdwijnt.

01/08

Communicatie-professionals zoals ik werken vaak aan het imago van een onderneming: de buitenkant. Maar een sterk imago berust op een sterke identiteit. En die identiteit komt toch echt van binnen! Ik ...

artikel lezen

Heeft jouw bedrijf overkoepelende kernwaarden; oftewel een kapstok?

13/06

En nee, dan bedoel ik niet een kapstok in de ontvangsthal. Ik bedoel een beschreven bedrijfskarakter, een overkoepelende boodschap waar je al je communicatie aan ophangt. Als je een juiste en duidelij...

artikel lezen
Voorwaarden Disclaimer Privacyverklaring
Sluiten