01 april 2014

Banners, websites, radio, buitenreclame, online advertisering, direct mail, e-mail marketing, social media, advertenties. Zomaar een greep uit de communicatiemiddelen die je als hedendaagse MKB-ondernemer kunt inzetten om je bedrijf, merk of product te promoten. Maar hoe maak je de juiste keuze? Misschien hoor je succesverhalen van je concurrent die nieuwe klanten heeft gekregen door social media in te zetten. En je buurman was succesvol door hoog te scoren in Google. En de retailer zweert nog steeds bij adverteren, getuige de stapels huis-aan-huisfolders.

printmedia-01

Iedere trend kent zijn tegentrends

In tijden dat iedereen digitaal lijkt te gaan en contacten vluchtiger worden is het tijd voor een herevaluatie van drukwerk; het enige tastbare communicatiemiddel, bovendien het oudste ter wereld. Drukwerk is en blijft een uitstekend medium om mensen persoonlijk te bereiken.

Het is geschikt om het kwaliteitsimago van je merk neer te zetten. Je kunt het persoonlijk maken en het hiermee een hoge attentiewaarde geven. Het kan worden gebruikt als aanjager van andere middelen, zoals websitebezoek of persoonlijk contact. Een stuk drukwerk waar echt aandacht aan is besteed krijgt meer aandacht en zal worden doorgegeven aan andere mensen.

Wij adviseren klanten dagelijks over de inzet van het beste communicatiemiddel. Of beter: de beste middelen. Want met een goede ‘crossmediale’ mix kun je de aantrekkingskracht van je bedrijf vergroten, de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten en leads genereren. In deze adviestrajecten stellen onze communicatie-adviseurs een aantal vragen:

  • Wat is de doelgroep?
  • Wat is het (communicatie)gedrag van de doelgroep?
  • Is de doelgroep traceerbaar?
  • Is de product of dienst complex of eenvoudig?
  • Is er sprake van een hoge klantwaarde?
  • Hoe vind het verkoopproces plaats?

Met deze gegevens kunnen onze communicatie-adviseurs op basis van hun jarenlange ervaring en hun creativiteit een middelenmix adviseren. In het blad PrintMatters ‘magazine voor printbuyers en marketeers’ vond ik een mooie visualisatie van de keuzes die zij –onder andere- maken.

mediakeuzeproces

Ook jij kunt zo een voorselectie maken van de media die geschikt zijn voor jouw situatie. Laat je ons weten wat eruit komt? Dan zorgen wij voor de nodige eigenwijze tegenvragen, een flinke dosis creativiteit en een gedegen plan van aanpak!

Of laat je inspireren door deze creatieve drukwerkprojecten op onze website.

Gerelateerde berichten

De grootste bedreiging voor een duurzame aarde is Google (eindelijk een eerlijk verhaal over papier)

09/06

Het lijkt een oneerlijke strijd: digitaal wordt als milieuvriendelijk gezien, er wordt bespaard op papier. Maar is dat wel zo? Ik vraag het me af als ik al die energievretende beeldschermen in huizen ...

artikel lezen

Direct mail en e-mail: de kracht van de combinatie

20/08

Als je precies weet wie je doelgroep is dan zijn direct mail (drukwerk) en e-mail een uitstekende manier om klanten te benaderen. Het is bovendien de meest persoonlijke vorm van communicatie. Snel, pr...

artikel lezen
Voorwaarden Disclaimer Privacyverklaring
Sluiten