08 augustus 2013
Special-zilverfolie2

Het zal niemand zijn ontgaan dat drukwerk de laatste jaren op een ander spoor is terecht gekomen. Door de komst van nieuwe media raakt de papieren media steeds meer op de achtergrond. Zullen de persen over tien jaar helemaal stil staan? Of niet? Ik als drukwerkadviseur volg die ontwikkelingen natuurlijk op de voet. En wat ik zie? De ontwikkelingen staan zeker niet stil. Sterker nog; gerichte en relevante communicatie wordt steeds belangrijker. Door de dialoog aan te gaan met je klant en deze in het hart te raken moet je echt zijn. En uniek! Hoe kun je in deze tijd nog met ‘papier’ opvallen?

Drukwerk special 1: de kracht van beeld én geur in 1

Ik blijf roepen dat papier emoties los maakt. Helemaal als het –naast een goed en doordacht ontwerp/concept- een enorme aantrekkingskracht heeft. Zo kun je je drukwerk bijvoorbeeld verrijken met specials. Specials die ik adviseer maken vaak echt het verschil. En leveren resultaat op. Denk aan het toevoegen van een geurinkt. Er worden dan geur bevattende microcapsules verwerkt in de inkt. Wist je dat een reclame uiting dan 2 x beter wordt onthouden? En uit onderzoek blijkt ook dat een consument eerder bereid is te kopen.

Eerder bedachten wij een concept voor een specialist in badkamers. Hun vraag: “Hoe kunnen we de aantrekkingskracht van whirlpools in de showrooms verhogen?” Wij realiseerden een totaalconcept waarin we onder andere verschillende stickers op de baden adviseerden. Stickers waar de verschillende ‘badbubbels’ met een verhoging (dit kan door middel van de zogenaamde preeg techniek) werden uitgevoerd. Om de beleving van een whirlpool nog meer te verduidelijken voor de consument maakten we de sticker af met een geurinkt passend bij het bad. Op het moment dat je over de sticker wrijft komt er een geur vrij. Zo kreeg één van de whirlpools een dennengeur en de ander een lavendelgeur om hiermee de ontspannende werking te benadrukken. En natuurlijk allemaal met maar één doel: aantrekkingskracht genereren.

Special-water-relief3

Drukwerk special 2: met een preeglak meer beleving

Er zijn meer opties om je drukwerk extra aantrekkelijk te maken. Wij realiseerden onlangs een voorbeeld waarbij het leek dat er echte regendruppels op het drukwerk lagen. Dit is ook weer een voorbeeld van een preeg techniek waarbij je met inkt sommige delen op je drukwerk verhoogt. Het resultaat? Iedereen gaat het aanraken en voelen. En onthouden natuurlijk! Beleving ten top dus. Misschien ook een goed idee voor een biertje dat ijskoud geserveerd moet worden?

Als drukwerk adviseur denk ik graag met je mee. En dus niet alleen in de standaard mogelijkheden. Ik geloof echt in de aantrekkingskracht van dit soort speciale technieken. Drukwerk heeft het voordeel, ten opzichte van de nieuwe media, dat de zintuigen een grote rol spelen. Maak hier gebruik van!

Heb je vragen? Of wil je eens sparren over de mogelijkheden voor jouw bedrijf en rondom jouw product? Ik denk graag met je mee. Out of the box natuurlijk!

Gerelateerde berichten

De wederopstanding van drukwerk: drukwerk als aanjager in de crossmediale mix

01/04

Banners, websites, radio, buitenreclame, online advertisering, direct mail, e-mail marketing, social media, advertenties. Zomaar een greep uit de communicatiemiddelen die je als hedendaagse MKB-ondern...

artikel lezen

Wat je moet weten over offsetdrukken

16/10

Heb jij wel eens (offset)drukwerk besteld? Dan weet je dat je enorm veel keuzes ‘moet’ maken. Hoeveel grams papier? Welke papiersoort kies ik? Wat voor coating? Er is zoveel mogelijk! In mijn eerdere ...

artikel lezen
Voorwaarden Disclaimer Privacyverklaring
Sluiten